sobota, 13 kwietnia 2013

Świderki Czekoladowe




Cudownie pachnące kruche ciasteczka. Idealna kombinacja słodyczy z białej czekolady połączonej ze zmielonymi migdałami i wanilią, przełamana goryczką gorzkiej 90% czekolady - przepis przyszedł mi do głowy 12 kwietnia - w dzień czekolady...


składniki:

białe ciasto:
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia;
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii;
  • 1,5 szklanki zmielonych migdałów;
  • 2,5 szklanki maki;
  • 120 g masła;
  • 200 g białej czekolady;
  • 1 jajko;
  • 0,5 szklanki cukru;
  • 1 opakowanie (ok. 30 g) cukru waniliowego;


czarne ciasto:
  • 2,5 szklanki mąki;
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej;
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia;
  • 0,25 szklanki kakao;
  • 200 g gorzkiej czekolady 90%;
  • 120 g. masła;
  • 1 jajko;
  • 0,5 szklanki cukru;
białe ciasto:
W kąpieli wodnej topimy połamaną białą czekoladę z masłem i odstawiamy do zastygnięcia. Na stolnice przesiewamy mąkę i dodajemy wszystkie pozostałe składniki (także wystudzoną białą masę czekoladową) - zagniatamy. Ciasto zawijamy w folię aluminiową i wstawiamy do lodówki na około 1-2 h.

czarne ciasto:
Zaczynamy tak samo jak w przypadku białego. W kąpieli wodnej topimy czekoladę z masłem i odstawiamy do wystygnięcia. Przesiewamy mąkę na stolnicę, dodajemy wszystkie pozostałe składniki i zagniatamy ciasto. Zawijamy je w folię aluminiową i także chłodzimy przez około 1-2 h.

Po wyciągnięciu z lodówki, wyrabiamy przez chwilę oba ciasta i rozwałkowujemy je na podobnej wielkości placki. Ja swoje  (jeden na drugim) ułożyłam na papierze do pieczenie - ułatwi mi to zwijanie (można do tego też wykorzystać czystą ściereczkę).
Ostrożnie, przy pomocy pergaminu zawijamy ciasto w rulon i zaginamy wystające końce (w ten sposób powstają nam charakterystyczne "piętki").
Kroimy "rulon" w ciastka o szerokości ok. 1 cm i układamy je ostrożnie na blaszce wyłożonej pergaminem. Wstawiamy do nagrzanego do 160 stopni piekarnika, na około 15 min.







       Tak ciasteczka wyglądały tuż przed upieczeniem:

a tak tuz przed zjedzeniem :)




Dzień Czekolady

6 komentarzy:

  1. Robiłam jakiś czas temu takie zawijańce, Twoje musiały być dużo bogatsze w smaku. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podaj prosze linka, bo coś nie mogę znaleźć na Twoim blogu. Moje na pewno są bogatsze... ale w kcal - zapewniają ich dzienną dawkę (i to w jednym ciastku) :D

      Usuń
  2. Pysznie wyglądają i pewnie super smakowały :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Smakowały cudownie, ja bardzo lubię wytrawny smak gorzkiej czekolady a one jej duuuuużo miały :)

      Usuń