sobota, 27 kwietnia 2013

Deser Jabłkowy


Warstwowy deser, składający się z aksamitnego musu jabłkowego, migdałowego krokantu i bitej śmietany. Jako, że pokochałam nasze wrocławskie smaki myślę, że takich rarytasów z pewnością na moim blogu znajdzie się dużo więcej.  Przepis pochodzi ze strony  "Kuchnia Wrocławia" - zajrzę tam pewnie jeszcze nie raz...


składniki:

  • ok. 300 ml. MUSU JABŁKOWEGO;
  • 50 g płatków migdałów w płatkach;
  • 250 ml śmietanki 30%;
  • 50 g cukru;
  • 50 g masła;
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego;
  • WIÓRKI CZEKOLADOWE do dekoracji;


Na patelni, na bardzo małym gazie rozpuść masło, następnie dodaj cukier,  i migdały. Smaż do momentu, aż cukier się skarmelizuje a migdały nabiorą apetycznego, złotego koloru.  Masę (KROKANT), wyłóż na talerz i zostaw do całkowitego ostygnięcia (ja przygotowałam go sobie dzień wcześniej, więc mój leżakował w lodówce całą noc). Ubij śmietankę  pod koniec dodaj do niej cukier wanilinowy. Do szklanki nałóż kolejno: mus jabłkowy, krokant,  bitą śmietanę. Całość udekoruj wiórkami czekoladowymi.










16 komentarzy:

  1. Ale to wspaniale wygląda :) I zdjęcia są śliczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Zrobił też wrażenie na moich kubkach smakowych :D

      Usuń
  3. Co tu dużo mówić, wygląda po prostu świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. NO,no,ale extra wypasiony deser.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, polecam zrobić i przekonać się na własnych kubkach smakowych :)

      Usuń
  5. Ooo, prezentuje się bosko *_* Uwielbiam takie szarlotkowe desery! Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje. Wpadłam do ciebie na chwilkę, zobaczyłam Twój tort i wymiękłam ... Ja też mam swoją recepturę tortu na Boże Narodzenie ... ale nie wiem jeszcze czy ją zdradzę bo nad kombinacją idealnych proporcji myślałam parę lat :)

      Usuń
    2. Dziękuję, cieszę się, że tort się podoba, napracowałam się przy nim trochę :D Haha, znam to - też się często zastanawiam, czy zdradzać przepis na swoje wymysły, przecież to wszystko tak pieczołowicie obmyślane... Ale chyba warto! :D Ciekawa jestem Twojego tortu :D Pozdrawiam serdecznie! gingerbreath.blox.pl

      Usuń
    3. Mój jest typowo świąteczny więc zapraszam do odwiedzin w grudniu (o ile się zdecyduję na jego publikację do tego czasu :))

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. nom dobre to było, a kiedy u Ciebie coś nowego będzie?

      Usuń